Čtvrtek, 28 října, 2021
aktualne
spot_img

Hlávkový salát je zdravý zázrak plný benefitů: Jezte ho denně a stane se …

on

Hlávkový salát by neměl během jara a léta chybět v jídelníčku. Pro vysoký obsah zdraví prospěšných látek pomáhá při trávení, posiluje imunitní systém či zlepšuje vidění. Upozorňuje na to Regionální úřad veřejného zdravotnictví (RÚVZ) Bratislava hlavní město.

TASR, Pravda 11.06.2021 15:00 Hlávkový salát je potravina s množstvím … Foto: Shutterstock
Hlávkový salát je potravina s množstvím benefitů.
Co obsahuje:
V salátu se ukrývá množství vitamínů, jako B1, B2, B6, B9, C, E, K a hodnotný je i pro obsah železa, vápníku, sodíku, zinku, selenu, hořčíku a draslíku. Jeho příznivé účinky se projeví i díky obsahu vlákniny
Kde pomáhá:
Konzumace salátu může pomoci při trávicích potížích, posiluje imunitní systém, odstraňuje únavu, podporuje okysličení buněk či zajišťuje lepší zužitkování bílkovin v organismu. Salát také posiluje nervy a pro nízký obsah kalorií pomůže i při redukci hmotnosti.

Nejdůležitější látky v salátu:
Řadí se k nim nepochybně vitamin C a betakaroten. Jejich zásluhou se zlepšuje ochrana cév a průtok krve, což přispívá ke snížení rizika infarktu.
I draslík přítomen v hlávkovém salátu snižuje krevní tlak.
Omega-3 a omega-6 mastné kyseliny mají příznivý vliv na zvyšování hladiny HDL cholesterolu ( „dobrého cholesterolu“) a zároveň ke snížení hladiny LDL ( „špatného cholesterolu“).
Antioxidanty, které obsahuje hlávkový salát, zabraňují vzniku zánětlivých procesů. Dobré je vědět, že čím je salát tmavší, tím více antioxidantů obsahuje.
Věděli jste také, že …
hlávkový salát pomáhá i při nespavosti pro obsah látky s názvem lactucarium, která má relaxační a spánek vyvolávající účinky.
druh antioxidantu jménem zeaxantin zlepšuje vidění a brání věkem podmíněné makulární degeneraci. V kombinaci s luteinem, který je v salátu také přítomen, snižuje vznik šedého zákalu,
zelená zelenina snižuje riziko vzniku diabetu 2. typu. Důvodem je nízký glykemický index, který nezpůsobí vysoký nárůst hladiny cukru v krvi. Podle RÚVZ je doporučován zejména římský salát, protože obsahuje více esenciálních mikroživin.

Ochutnejte Caesar salát tak, jak ho připravuje šéfkuchař Peter Varga, jehož kuchařské umění ochutnali i několik zahraniční celebrity.

Mohlo by Vás zajímat